Main >> Доставка на

Бизнесът с изкуствена кожа

Знаете ли, че хората са започнали да използват и обработват за изготвянето на всевъзможни продукти – крайно необходими и не толкова нужни – кожата преди повече от седем хиляди години? По това време, обаче, употребата на кожата (в естествения й вид) е била насочена по-скоро с цел защита, отколкото със следването на някакви модни тенденции, както е сега например (Всеки е чувал за обувките на Евгени Минчев с доста нули и доста въпроси, които повдигна – включително и от еко активистите). Рязко се е променила и технологията за обработка на кожата, оцветяването й, както и откриването на нови предназначения. Моралът обаче като че ли взе превес и естествената кожа бе изместена от изкуствената. Всичко започна с два-три протеста на активисти, които се изказаха против избиването на животни с цел производство на обувки, дрехи, аксесоари и мебели от тяхната кожа. Днес обаче тази кампания е нещо повече от мнение на шепа еко активисти. Днес изкуствената кожа е възприета по-скоро като най-практичният, най-удобният, евтиният и същевременно качествен и стилен материал за изработването на продукцията в текстилната, модната и индустрията на обзавеждането. Това раздвижи пазара и придвижи напред бизнеса за изкуствена кожа.

 

На пазара се предлага изкуствена кожа от десетки видове материали. Най-разпространената обаче си остава кожата от PVC и PU. Доста популярен напоследък стана и един друг процес за изготвянето на кожа. В него се преработва естествена кожа втора употреба. По този въпрос критиците се разделят на два лагера – за едни това е вид изкуствена кожа, но за останалите – тя не може да се нарече еко кожа, защото за да се появи под тази си форма, някога за нея са били убити животни. В крайна сметка това няма значение – важното е, че този вид кожа спада към природосъобразните продукти и нейните създатели не влияят отрицателно на околната среда.

 

За засилване позициите си на пазара, някои производители на изкуствена кожа използват за своята рекламна и PR кампания членове на организации по защита на животните и опазване на околната среда. Тяхното експертно мнение събужда човешкото у хората. Резултатът е ясен – избирайки обзавеждането за дома си, те задължително питат за еко мебели.

 

Бизнесът за изкуствена кожа е най-развит в ОАЕ. Те са следвани от САЩ. На трета позиция е Африка. Производителите от тези региони предлагат най-много като обем продукция. Кожата им е силно ценена сред страните, които пък са лидери в сферата на модата и мебелите.

Author: Atar Atar



Share |
You need to login to be able to comment.

HomeHome